image029

شادمان شدم که شنیدم از بانوی فرهیخته ـ سهیلا حسرت نظیمی  ـ بزرگداشت به عمل می آورند. تبجیل از فرهنگیان و هنرمندان، در حقیقت تبجیل از نفس فرهنگ وهنر است و کسانی که  دست به این عمل شایسته می زنند؛ در خور تحسین و سپاس  فراوانند. سهیلا حسرت نظیمی شخصیتی است دارای ابعاد گوناگون و توانایی های  فراوان در عرصه ی گویندگی و روز نامه نگاری. کارنامه ی و ی در گویندگی به زبان پشتو، کارنامه یی است سرشار  از توانایی ، ظرافت ، فصاحت و بلاغتی که برای هر گوینده ی ممتاز ضروری و الزامی می نماید. شگفتی آور این است که او  درگویندگی به زبان دری نیز تا همان حد و مرز موفق است که در زبان پشتو دست بالایی دارد و من این ویژگی  را هر گز در گوینده ی دیگری سراغ ندارم. او در کنار گویندگی اخبار ، دکلماتور ورزیده یی  نیزدر هر دو زبان پشتو و دری است که خود هنر دیگری است و شیوه ی دیگری از گویندگی در ساحت دیگری .من در درازنای هفده سال کار مستقیم و غیر مستقیم خویش  در رادیو افغانستان و سپس در تلویزیون کشور، کسی دیگری را نمی شناسم که چون او در این سه عرصه این همه افتخار آفریده باشد. به جرأت می توان گفت که صدای شیوا و دل انگیز با جزالت و قابلیت از او گوینده یی بی بدیل ساخته است.

کار نامه های  او در رادیوی مسکو، رادیوی صدای آلمان ، رادیوی صدای آزدادی و تلویزیون آریانا سند محمکی بر شایستگی اودر حوزه  ی اطلاعات و رسانه های سمعی و تصویری است.  او نطاقی است ورزیده، دکلماتور ی است چیره دست و انانسری است  مبتکر.روایت هایی که از فلم های تلویزینی باصدای او ثبت شده  است می تواند دستاوردی چشمگیر در کار هنری  وی به شمار آید.

از حسرت نظیمی نوشته هایی نیز در رسانه های کشور چون سباوون، هنر، جوانان و هیواد روی چاپ را دیده اند که حضور او را در مطبوعات کشور گواهی میدهند.

 گفته می  شود که او  با شش زبان گوناگون آشناست اما من می گویم که زبان هفتمینی را  که او می داند؛زبان عشق و عاطفه است و بخاطر آشنایی با این زبان،محبوب دوستان و آشنایان خویش است.

 بگذار برای گوینده یی که سه بار لقب کارمند شایسته ی سا ل راکمایی کرده  است؛ یک بار جایزه  ی نخست گوینگی  را ربوده است ؛شب سپاس و قدر دانی بر پاگردد که سزا وار اوست.

فرانکفورت

لطیف ناظمی

Door Guest