ahad

!هموطنان گرامي ، وطن دوستان و بشر دوستان 

وحشيان روزگار ما باز هم در افغانستان فاجعه افريني كردند و باز هم تعداد كثيري از شهروندان افغانستان را بخاك و خون كشانيدند و باز هم با تمام بي شرمي به حيثيت و ابروي ملت توهين روا داشتند .
فاجعهء خون أشأم پكتيكا يك مصيبت عام ملي ست و بايد مانند يك پيكر واحد بر فاجعه افرينانِ اين عمل مذبوحانه ،نفرين و انفجار بفرستيم.
أهالي پكتيكا جزءِ پيكر ملت افغانستان است و خاموشي نسبت به اين فاجعه ، براي وجدان هاي اٰگاه ، صلح دوستان و صلح طلبان افغان غير قابل پذيرش  مي باشد.
پيام شهداي اين واقعهءالمناك به بازماندگان اين مصيبتِ هولناك جز استقرار صلح نبوده ، حكومت فعلي و مقاومت مسلحانه ،  هر دو جانب  مسؤول اند ، منحيث وجيبهء ملي خود بايد تلقي كنند، تا بانيان اين جنايت را پي گيري نموده ، به سزاي اعمال شان برسانند.
بعد از چِهِل سال جنگ و ظلم و استبداد در كشور ، حلقات صلح طلب افغانستان رسالت تاريخي دارند ،  تا با إفشاء كردن  دسته هاي أجنبيان ، مردم را اٰگاه ساخته و اين گروهك هاي دهشت افگن را از جامعهء أفغاني تجريد نمايند.
كميسيون صلح و أزادي براي افغانستان حينيكه با بازماندگان شهداي پكتيكا اظهار همدردي خود را بيان ميكند، به شهداي اين حادثه إتحاف دعا نموده ، يكبار ديگر  از همه حلقات صلح طلب و صلح جو تقاضاي جدي مي نمايد كه راه را براي يك جامعه سالم انساني هموار نموده ، مردم را براي افكار صلح خواهي و تسامح دعوت كنند.
بايد بدانيم كه دوران جنگ هاي أيديولوژيكي و برنامه هاي نظامي در افغانستان به سر رسيده و ملت افغانستان به جز صلح و ارامي در پيوند با يك دولت قانون مدار و عدالت پسند چيز ديگري طلبگار نيستند.
كميسيون صلح و أزادي براي افغانستان مصرانه از همه حلقات أفغاني تقاضا مينمايد تا از أهداف صلحخواهانهء كميسيون  صلح و أزادي براي افغانستان حمايت نمايند و در برابر ان ، كميسيون حاضر است با همه حلقات سياسي و مدني كشور از همكاري بي شائبه دريغ نورزد .
با عرض حرمت
داكتر احد زاده رئيس كميسيون صلح و أزادي براي افغانستان


Door Guest